Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în municipiul Timișoara – traseul 4 – Bulevardul Cetății
Companie | S.C. PORR Construct S.R.L. |
Beneficiar | Municipality of Timișoara |
Locație | Timișoara, Județ Timiș - Romania |
Tip lucrare | Design & Build, Renovierung |
Durată execuție | 09.2020 - 12.2023 |
Un proiect urban complex
Cu obiectivul de a moderniza mediul urban și a optimiza accesibilitatea, orașul Timișoara a demarat un proiect ambițios: pe Bulevardul Cetății, liniile de tramvai au fost reabilitate împreună cu drumul adiacent, pistele pentru biciclete și trotuarele. În plus, au fost înlocuite sau reabilitate rețelele de apă și canalizare, inclusiv cele pentru protecția la incendiu și rețelele de gaz, precum și întreaga alimentare cu energie electrică, liniile aeriene, telecomunicațiile și iluminatul.
Funcțional și modern
Profilul transversal tip a fost selectat în conformitate cu cerințele beneficiarului, specific pentru o stradă de categoria a II-a, prevăzută cu 4 benzi de circulație și linii de tramvai amplasate central, pe o platformă dedicată, cu linia de contact poziționată tot central. Spațiu verde central cu o lățime totală de 10,00 m cuprinde un spațiu liber de trecere de 7,0 m lățime, încadrat de două fâșii de spațiu verde de 1,50 m fiecare. De-o parte și de alta a spațiului verde central au fost amplasate câte două benzi de circulație cu o lățime de 3,00 m pe fiecare sens de mers.
Combinația dintre funcționalitate și estetică dă naștere unui design urban sustenabil.
Infrastructură feroviară de înaltă calitate
Linia de cale de tramvai dublă a fost realizată cu șine cu canal tip 60R2, având un ecartament normal de 1,435 mm și fiind amplasată pe o platformă proprie, înierbată. Șinele au fost fixate utilizând prinderi elastice pe longrine din beton armat, iar la intersecții au fost montate pe dală continuă, înglobată în carosabil, pentru o mai bună integrare în infrastructura urbană.
Longrinele au fost realizate din beton armat, legate între ele cu antretoaze, de asemenea din beton armat, asigurând stabilitatea și durabilitatea liniei. În zona buclei de întoarcere, șinele au fost montate pe traverse din lemn, cu prindere elastică, iar pentru menținerea ecartamentului, au fost dispuse bare de ecartament între șine. Acest design tehnic a asigurat o infrastructură feroviară de înaltă calitate, optimizând atât performanța, cât și siguranța în operarea tramvaielor.